I boty mají návod k použití

I boty mají návod k použití Dřív než boty zaplatíte, měli byste vědět, pro jaký druh sportu nebo terénu jsou určeny a zda nepotřebují zvláštní údržbu. S reklamací sálových tenisek, které se rozlepily při pochodu v dešti, patrně neuspějete.U bot s vyšší podrážkou hrozí její praskání.Je důležité brát na vědomí i upozornění výrobce, že například prošívané kožené boty nejsou určeny do mokra. Čtěte proto pozorně všechny návody a doporučení, předejdete tak zklamání z neuznané reklamace.

Možná je i reklamace tkaniček. Přetrhnou-li se tkaničky po krátkém nošení, například během týdne, máte nárok na nové. Pokud jsou v botách tkaničky neobvyklé a prodavač vám je nemůže vyměnit, protože přesně takové nemá, máte nárok na slevu z celkové ceny kvůli vzhledové vadě.

U bot, které nosíte pravidelně, by se měla reklamovatelná vada projevit do půl roku. U bot sezonních, které se nosí jen po určitou část roku, se vada může projevit třeba i po roce a půl. Proto také na veškerou obuv platí záruka dva roky. To je výhoda i u sezonních výprodejů. Když si například koupíte na konci zimní sezony boty, které začnete nosit až za půl roku, máte dost času zjistit, zda nejsou vadné. Nejčastěji reklamované vady bot: -rekreační a sportovní boty: často se odírá uvnitř v patní části textil -boty s vyšší podrážkou: praskání členité silné podrážky -kopačky nedrží podešev se svrškem

Prošívaná obuv:teče do nich švy, nejen u styku podešve se svrškem, ale i když je prošívaný svršek. Lepená obuv: odlepí se podrážka. Letní páskové boty: utržení pásku, je možné i nadměrnou námahou u silnější nohy Lodičky: praská okraj boty u nártu, když není podšitý lemovkou, ulomení nebo prasknutí podpatku. Trekové boty: přestože výrobce garantuje nepromokavost, navlhají. Barvené boty: u bot bez podšívky pouští nekvalitní barva

Odeslat článek známému   Vytisknout