Naše rady pro úspěšné vyřízení reklamace

1. Reklamace by měla mít vždy písemnou formu.Vždy vyžadujte maximum informací o Vámi vybraném zboží.Samozřejmostí je návod k užívání výrobku v češtině.

2. Vyžadujte doklad o koupi.V žádném případě neodcházejte bez paragonu. Prodejce sice není povinen vám ho dát automaticky, ale na požádání to udělá. Na každém potvrzení o koupi by měl být název firmy obchodníka, jeho identifikační číslo, datum prodeje, název zboží a zaplacená částka. Doklad si uschovejte, budete ho potřebovat při případné reklamaci. Paragon si zkopírujte, předejdete tak nemilému překvapení, že vám po roce vybledl a je nečitelný.

3. Nebojte se reklamovat.Pokud je výrobek vadný a jste přesvědčeni, že jste si vadu na zboží nezpůsobili sami, výrobek reklamujte. Máte na to dva roky od zakoupení, ale pamatujte, že je nutné věc reklamovat co nejdříve po výskytu závady.

4. Čtěte pozorně reklamační řád.Zákon vám dává mnoho práv, zároveň je důležité znát reklamační podmínky. Bývají vyvěšeny v prodejně nebo jsou součástí návodu k použití. Vyžadujte dodržení všech zákonných kroků reklamačního řízení. Prodejce má ze zákona na vyřízení reklamace 30 dnů.

5. I použité zboží lze reklamovat.Pokud si koupíte zboží v bazaru, vztahuje se na něj také dvouletá záruka. Při prodeji se můžete setkat i s kratší záruční dobou, prodávající se však na tom musí s vámi dohodnout. Kratší záruku (zpravidla jeden rok) musí také zaznamenat do dokladu o prodeji. Záruka se nevztahuje na vady, které mělo zboží v den prodeje, nemůžete tedy reklamovat vadu, kvůli které bylo zboží zlevněno.

6. U stánku buďte opatrní.Ceny výrobků zakoupených na tržištích bývají obvykle nižší než v obchodě. Většinou jim také odpovídá kvalita zboží a je nutné počítat s tím, že výrobek bude sloužit třeba jen jednu sezonu. I tak požadujte po trhovci paragon, který vám případnou reklamaci ulehčí.

7. U potravin sledujte datum spotřeby.Potraviny nemají záruční dobu dva roky, na většině je uvedeno datum minimální trvanlivosti nebo datum spotřeby. Všímejte si pozorně těchto údajů. Potraviny s prošlým datem spotřeby nekupujte vůbec (ani by v obchodě neměly být), a pokud přece jen hned po zaplacení zjistíte, že je výrobek prošlý, ihned požadujte vrácení peněz nebo výměnu za zboží se zárukou.

9. Nedejte se, i když je prodejna zrušena.Stane-li se, že jdete reklamovat do prodejny, kde jste zboží koupili, a ta už neexistuje, nezoufejte. V takovém případě musí být na místě zrušené prodejny uveden kontakt na majitele, právě pro možnost uplatnění reklamace. Pokud není, obraťte se na příslušný živnostenský úřad, tam by měli vědět, kde se majitel prodejny nachází a jak se s ním spojit.

10. Reklamujte vždy písemně.Při reklamaci dbejte na to, aby byl řádně sepsán protokol. V žádném případě se nespokojte s ústní dohodou. Jedině písemný doklad můžete použít při případném soudním sporu. Když od vás bude obchodník vyžadovat znalecký posudek, je jen na vás, zda si ho necháte udělat.

V prodejnách i v e-shopu REJNOK obchod s obuví Vám Vaši reklamaci rádi vyřídíme v zákonem stanovené lhůtě.Při nákupu obuvi do našich prodejen a e-shopu vybíráme jen takové zboží ,které nevykazuje žádné vady výroby či vady materiálu.

Odeslat článek známému   Vytisknout